تکذیب حمله طرفداران حزب‌الله به ساختمان بانک مرکزی لبنان    
کد خبر: 3871811
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

تکذیب حمله طرفداران حزب‌الله به ساختمان بانک مرکزی لبنان    

گروه بین‌الملل ــ جنبش‌های حزب‌الله و أمل لبنان، برخی اتهامات رسانه‌‌ای مبنی بر حمله طرفداران این دو جنبش به ساختمان بانک مرکزی این کشور را تکذیب کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از  پایگاه خبری «المیادین»، شماری از معترضان لبنانی، شامگاه سه‌شنبه، 24 دی‌ماه، در برابر ساختمان بانک مرکزی این کشور تظاهرات کرده و شیشه‌های آن را شکستند.
 
معترضان همچنین، شیشه‌های برخی بانک‌های این کشور در خیابان «الحمرا» بیروت را نیز شکستند که در نهایت منجر به دخالت نیروهای امنیتی و پرتاب گاز اشک‌آور برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان شد.
 
در همین راستا، برخی رسانه‌های لبنانی از جمله شبکه «ام تی وی» مدعی شدند که معترضانی که در برابر بانک مرکزی تظاهرات کردند و دست به تخریب زدند، وابسته دو جنبش شیعی «حزب‌الله» و «امل» بوده‌اند.
 
در واکنش به این ادعا، دفاتر رسانه‌ای امل و حزب‌الله در دو بیانیه جداگانه این اتهامات را رد کردند و بخش رسانه‌ای حزب‌الله در همین زمینه اعلام کرد: گزارش شبکه ام‌ تی‌ وی و خبرنگار آن از معترضان در برابر بانک مرکزی صحت ندارد.
 
یادآوری می‌شود، تظاهرات‌کنندگان لبنانی هفته جاری را «هفته خشم» نام‌گذاری کرده‌اند و در همین راستا، از اوایل هفته جاری تظاهراتی در برخی شهرهای این کشور از جمله بیروت و طرابلس برگزار شده است.
 
تکذیب حمله طرفداران حزب‌الله و جنبش أمل به ساختمان بانک مرکزی لبنان  
انتهای پیام
captcha